Quran Explorer - [Sura : 32, Verse : 1 - 30]

Monday, October 25, 2010

tindak balas

naugan matanya jelar kearahku...
pernah juga aku ingin bertanya...
apa yang engkau mahu wahai hati??
namun tidak kuat jaringan nafas untuk bebas terbias..

apabila tandus lemah meracuni aku...
melihat matanya tidak sejelar itu lagi..
ingin aku berkuasa lagi untuk bertanya..
kenapa engkau berhenti wahai hati??
namun tidak terdaya tenagaku untuk berbicara itu..

lantas tindak balas dalaman hadir..
tidak terlintas akan perlakuan itu 
mampu mengubah pandangan jeliknya
bila aku berkata aku hanya insan biasa..

tiada kuasa keatas ku hanya Allah yg berkuasa keatas ku..
pernindakkan tindak balas rohani membantu aku..
menepis segala pandangan jelar makhluk bayangan..
mengajakkan aku untuk berasama menentang perbicaraan yg benar..

peganggan  Tiada tuhan melainkan Allah
dan Nabi Muhammad itu pesuruh Allah mnjadikan
tindak balas sehebat naugan naga mmbakar diri..
mengelakkan bencana rosak melebarkan hasratnya
keatas aku...
kerana kekuatan "Haiyah Alassollah"

tabahkan wahai mata yang memandang..
kuatkan wahai bahu yang memikul..
tumbuhkan wahai akal yang berfikir..
tinggikan wahai ilmu yang bersatu...
jangan  biarkan mereka berjaya...
menakluki diri kota emas mu...

semoga keterusan tindak balas
menjadi perisai aku...
tika aku sedar atau leka....

                                                                      -munkeylived-

4 comments:

  1. Salam warahmatullah..

    karya yang baik.. insyaAllah, keep on the good words! :)

    ReplyDelete
  2. w.salam warahmatullah...
    syukran..insyAllah..sesekali nk juga bca karya kamu intan..huhu

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete